SCENARIUSZE
DEAD MATCH :
Każdy gra przeciwko każdemu. Nie ma podziału na pola oraz nie ma strefy bezpiecznej. Trafiony zawodnik schodzi z pola gry. Wygrywa ten, kto zostanie na polu gry jako ostatni.
BITWA NAPOLEOŃSKA:
Tworzymy dwie drużyny, i ustawiamy je w odległości ok 50 m od siebie. Każda grupa strzela na przemian na sygnał sędziego. Zawodnicy ,mogą robić tylko uniki balansując ciałem, nie odrywając nóg od ziemi. Osoba trafiona przyklękuje i czeka do końca rozgrywki. Po każdym strzale grupa strzelająca robi krok do przodu. Przegrywa drużyna, która zostanie wyeliminowana.
ROBIN HOOD:
Gra polega na jak największej ilości trafieniu zawodników z drużyny przeciwnej. Za każdego trafionego gracza przyznawane jest 10 punktów. Wygrywa drużyna której uda się jak najwięcej ustrzelić zawodników drużyny przeciwnej i zdobyć jak najwięcej punktów. Dodatkowo zawodnik trafiony ma możliwość ponownego grania jeżeli zawodnik z jego drużyny złapie strzałę podczas lotu.
POLOWANIE NA LISA:
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego. W grze bierze udział lis i myśliwi. Lis dostaje tarczę oraz nieograniczona ilość strzał. Reszta graczy czyli myśliwych ma limit strzał. Wygrana z punktu widzenia lisa to przeżycie, z punktu widzenia myśliwych trafienie lisa. Trafienie w tarcze lisa nie jest liczone, myśliwemu któremu skończą się strzały odpada z gry.
MIESZNKA WYBUCHOWA:
Gra z limitem czasu, Gra , w której nie ma wygranych i przegranych. Gracze dzielą się na kilka drużyn 3 osobowych, Każda trójka gra z każdą, trafiony zawodnik schodzi do punktu kontrolnego. Kiedy w punkcie kontrolnym zbierze się trzech graczy powstaje nowa drużyna i włącza się do gry.
ZDOBYWANIE FLAGI:
W grze biorą udział dwa zespoły, każdy ma zespół ma swoją flagę. Wygrywa drużyna która zdobędzie flagę przeciwnika i doniesie ją do swojej bazy. Jeżeli zawodnik, który niósł flagę zostanie trafiony, zostawia ja w widocznym miejscu i opuszcza pole gry.
OCHRONA PREZYDENTA:
Jedna osoba musi się poświęcić i odkłada łuk i strzały- Prezydent. Ochrona powinna być liczniejsza. Ich misja polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez pole gry. Misją terrorystów jest eliminacja prezydenta bez względu na straty własne.
1) Traf przeciwnika.
2) Wybij wszystkie pięć elementów z tarczy drużyny przeciwnej.
Przeciwnik zostaje wyeliminowany jeżeli zostanie trafiony lub gdy jego strzała zostanie złapana w locie. Zawodnik może powrócić do gry jeżeli:
A) Zawodnik Twojej drużyny złapie strzałę przeciwnika.
B) Twój zespół wybije jeden element z tarczy przeciwnika. Wygrywa drużyna, która wyeliminuje wszystkich przeciwników!
Oficjalne zasady gry w Archery Tag są następujące: Dwa zespoły składające się z 5 zawodników grają na polu o wymiarach 30×15 metrów. Drużyny znajdują się na swoich połowach naprzeciwko siebie, oddzielone strefą bezpieczeństwa ( safety zone) o długości 6 metrów. Na obu połowach zawodnicy mają do dyspozycji dmuchane bunkry, które mogą służyć jako schronienie przed strzałami. Niedaleko bezpiecznej strefy znajdują się dwie tarcze z pięcioma celami w postaci zatkanych otworówOwszem, gramy w Archery Tag zgodnie z jego oficjalnymi przepisami, ale również lekko je modyfikujemy. Archery Games to koncepcja pozwalająca na wiele różnych wariantów gier i zabaw, dzięki czemu gra nigdy nie jest nudna ani dla uczestnika ani dla widza. Scenariuszy gier jest bardzo wiele, począwszy od strzelania do celu, przez warianty gry typu ,,capture the flag” i obrona świątyni, po deathmach (każdy na każdego).
- Archery Tag to gra zespołowa!:
Dlatego dobra komunikacja z pozostałymi członkami drużyny jest kluczem do zwycięstwa. Zawsze informuj członków drużyny o widzianych przeciwnikach. Pozwoli to uniknąć wpadnięcia w pułapkę i pozwoli zorganizować skuteczniejszy atak
Jeśli prowadzisz „wymianę ognia” z przeciwnikiem 1:1 daj znać komuś z twojej drużyny kto jest bardziej z boku – dzięki temu wasze szanse wzrosną bo będziecie mieli przewagę 2:1 a poza tym z perspektywy twojego kolegi może łatwiej będzie go trafić.
Jeśli widzisz przeciwnika poza swoim zasięgiem strzału ostrzeż o tym innych z twojej drużyny, którzy mogli go nie zauważyć. Dzięki temu może zniweczysz plan przeciwnej drużyny polegający na okrążeniu Was. - Planujcie drużynowo:
Wymyślcie przed grą w jaki sposób chcecie ją przeprowadzić. Czy błyskawicznie zaatakować wszystkimi siłami, czy lepiej poczekać na atak przeciwnika. Może będziecie chcieli zaplanować bardziej wyrafinowaną taktykę np. spróbować okrążyć przeciwną drużynę? Może wykonać pozorowany atak i ucieczkę licząc że przeciwnik puści się w pogoń i wpadnie z pułapkę? Spróbujcie zaatakować z najmniej spodziewanej strony. - Podzielcie się rolami:
Niech ktoś obejmie rolę dowódcy. Inny niech zostanie lekko z tyłu ale za to w miejscu z którego jest dobry widok na pole – będzie informował o posunięciach przeciwnika. Uzgodnijcie kto atakuje, kto broni flanki. Trzymajcie się uzgodnionych ról i powierzonego terenu. - Celuj!:
Strzelanie bez celowania jest bez sensu. Nie trafisz. - Bądź skupiony, miej oczy dookoła głowy:
Nie daj się zajść z boku albo co gorsza od tyłu. zawsze musisz wiedzieć gdzie są gracze z twojej drużyny a gdzie jest przeciwnik. W innym wypadku błąkając się po polu staniesz się łatwym celem. - Słuchaj:
będziesz słyszał jak ktoś się zbliża, sam zaś staraj się chodzić jak najciszej. - Bądź mobilny!:
Nie siedź w jednym miejscu za długo bo dasz się obejść przeciwnikowi. Nie czekaj na to aż ktoś do ciebie podejdzie, bo może się zdarzyć że gra skończy się zanim wystrzelisz choć jedną strzałę. Poza tym nikt nie lubi tzw. camperów… 😉 - Kryj się!:
Jeśli jesteś schowany za przeszkodą – bądź schowany! Niech nie wystaje Ci czubek głowy, łuk ani but. Nie wychylaj się dwa razy w tym samym miejscu – jeśli chowasz się za przeszkodą nie wystawiaj głowy w tym samym miejscu co poprzednio. Przeciwnik właśnie na to czeka – jeden celny strzał wystarczy. - Nie bój się! Atakuj!:
Archery Tag to gra która ma dostarczyć Ci rozrywki i adrenaliny. Korzystaj! Postaraj się rzucać w wir walki, przeprowadzaj bohaterskie szturmy, biegnij w kierunku z którego słyszysz strzały. Bądź aktywny, bądź „agresywny”. - Na koniec najważniejsze:
Zrelaksuj się! W końcu grasz dla rozrywki! Nikt nie oczekuje, że będziesz militarnym geniuszem, rób to na co masz ochotę i baw się dobrze!